0

سبد خرید شما خالی است.

آشنایی با سافت سوئیچ و مرکز تلفن ۳CX

راه اندازی مرکز تلفن 3CX

معرفی سیستم تلفنی ۳CX

نرم افزار ۳CX یک سافت سوئیچ Soft Switch برای راه اندازی یک مرکز تلفن و یا همان سانترال ویپ و تحت شبکه میباشد.

۳CX با تکیه بر استاندارد SIP و با همکاری شرکای تجاری خود مانند Yealink و Snom اقدام به ارائه­ یک نرم ­افزار تلفنی با پلتفرم باز ، سازگار با ویندوز ، لینوکس و فضای ابری کرده است. این سیستم تلفنی در کنار تمامی امکانات یک مرکز تلفن که برای شما به ارمغان می ­آورد توانایی همکاری و ارتباط با دیگر نرم ­افزارها از قبیل Salesforce ، Google Contacts ، Office 365 و … را دارد.

پس از خرید امتیاز نرم­ افزار Elastix از شرکت Palosanto توسط شرکت ۳CX در دسامبر سال ۲۰۱۶ ، شرکت Palosanto به صورت رسمی اعلام کرد که از این تاریخ تمامی بروز رسانی­ ها و امتیازات نرم­ افزار الستیکس در اختیار شرکت ۳CX بوده و کاربران می­توانند برای استفاده از قابلیت­های این نرم ­افزار اقدام به خرید لایسنس از شرکت ۳CX نمایند.در واقع میتوان این طور عنوان کرد که ۳CX اسم جدید نرم افزار الستیکس Elastix است.

محیط سافت سوئیچ و مرکز تماس ۳CX

 محیط نرم افزار و Soft Switch 3CX
محیط نرم افزار و سافت سویچ ۳CX

محیط و امکانات نرم افزار ۳CX بسیار شبیه با سافت سوئیچ های Free PBX و Issabel میباشد و وجه اشتراک همه این ها استریسک بیس بودن آنها است.

امکانات مرکز تماس ۳CX

با قابلیت­های پیشرفته مرکز تماس ۳CX نسخه PRO دیگر نیازی به افزونه ­های اضافی ، گسترش شبکه­ تلفنی و یا صرف هزینه­ های سرسام­ آور نخواهید داشت . تمامی برنامه ­های مورد علاقه­ شما به سادگی میتوانند با سیستم تلفنی و CRM داخلی شما ادغام شده و به صورت یکپارچه عمل نمایند و شما لذت دسترسی به قابلیت­ها و امکانات نامحدود را تجربه خواهید کرد.

3CX Cloud Server

۳CX Cloud Server

توسعه دهندگان این نرم­ افزار برای ویندوز با معرفی ۳CX Cloud Server اعلام کرده­ اند که ۳CX Cloud Server به شرکت­ها این امکان را می­دهد تا به میزبانی از مشتریان خود پرداخته و ارتباط بین نمایندگان فروش و مشتریان را به صورت مستقیم مدیریت نمایند.

بدین صورت که شما میتوانید تا حداکثر ۵۰ مرکز تماس نصب شده در دفاتر نمایندگی را تحت کنترل مرکز تماس دفتر مرکزی درآورده و مدیریت تمامی دفاتر را به صورت متمرکز و یکپارچه انجام دهید. بدین ترتیب شما میتوانید با افزایش رضایت مشتریان به بهبود درآمد و مدیریت کلان کسب و کار خود بپردازید.

در مرکز تلفن­های سنتی جهت استفاده از اکثر قابلیت­ها نیازمند برنامه ریزی و سخت افزارهای مجزا بودیم اما این قابلیت­ها به صورت پیش فرض و رایگان در نرم ­افزار تلفنی ۳CX وجود دارند که از آن جمله میتوان به اپراتور خودکار (Auto Attendant) ، صف تماس (Call Queuing) و … اشاره کرد.

در پایان امکانات مرکز تلفن ۳CX به شرح زیر معرفی میشوند :

  • ایجاد و تنظیمات داخلی در چند ثانیه
  • تماس و زنگ خوردن همزمان داخلی و تلفن همراه شما
  • محیط کاربری و دسترسی مجزا برای هر داخلی
  • دریافت پیام صوتی مجزا برای هر داخلی
  • انتقال خودکار تماس در صورت عدم پاسخگویی
  • انتقال تماس به صندوق صوتی
  • انتقال تماس به منشی تلفنی
  • انتقال تماس به شماره تلفن خارج از شرکت
  • تعیین تعداد تماس همزمان و پشت خطی (Call Waiting)
  • آپلود پیام خودش آمدگویی شخصی برای هر داخلی
  • تنظیمات خودکار (Auto Provision)
  • ارسال تنظیمات داخلی از طریق ایمیل (Send Welcome Email)
  • ضبط مکالمات (Call Recording)
  • دسترسی مدیریت و داخلی ها به تماس­های ذخیره شده
  • کنفرانس تصویری (Video Conference)
  • جلسات تصویری (Video Meeting)
  • پشتیبانی از کدک­های G.711a ، G.711u ،  G.729 ، GSM ، Speex ، iLBC و …
  • پشتیبانی از رمزگذاری SRTP
  • ایجاد امنیت بیشتر در تماس­های توسط ۳CX Tunnel
  • ایجاد محدودیت در تماس­های خروجی برای داخلی ها
  • پیامرسان داخلی

آشنایی با نرم افزار ۳CX MyPhone

نرم افزار 3cx myphone
محیط نرم افزار ۳cx myphone

شما میتوانید در کنار مرکز تلفن ۳CX از نرم­ افزار ۳CX MyPhone بهره ببرید . ۳CX MyPhone یک ابزار جانبی تحت وب است. شما با این ابزار نمیتوانید تماس تلفنی برقرار کنید بلکه این ابزار در کنار Softphone ، IP Phone و … به شما امکانات افزوده زیر را خواهد داد.

  1. Pop-Up: تماس­های ورودی به صورت اعلان در مانیتور شما نمایش داده خواهد شد.
  2. Presence : نمایش وضعیت داخلی های دیگر
  3. Click to Call: تنها با چند کلیک میتوانید با شخص مورد نظر خود تماس حاصل نمایید.
  4. Hotkey : شماره گیری سریع در صفحات وب
  5. Messaging : امکان چت کردن با دیگر داخلی ها
  6. Call Record: هر داخلی میتواند به صورت مجزا مکالمات خود را ذخیره نماید.

هزینه های راه اندازی سیستم مرکز تلفن ۳CX

در راستای سیاست ­های جدید شرکت ۳CX ، نسخه رایگان با امکانات محدود در اختیار کاربران قرار می­گیرد ، امکانات بیشتر تحت عنوان لایسنس­های مختلف ، تنها با پرداخت هزینه در دسترس شما قرار خواهند گرفت. کاربران با پر کردن یک فرم میتوانند نسخه­ رایگان این نرم افزار را دریافت نمایند و لایسنس یک ساله­ این نرم­ افزار به ایمیل کاربر ارسال خواهد شد . شما می­توانید نسخه های مختلف سیستم ۳CX و امکانات و دسترسی­های هر نسخه­ ، قیمت و هزینه هر یک از آنها را اینجا ملاحظه نمایید. لایسنس ۳CX به سادگی و در محل پروژه­ بر روی مرکز تلفن شما نصب شده و شما تنها با چند کلیک میتوانید نسخه­ رایگان خود را به سیستم تلفنی پیشرفته با قابلیت­های بیشمار تبدیل نمایید.

شما برای راه اندازی یک سیستم ویپ با نرم افزار ۳CX برای تعداد کاربران محدودیتی ندارید ولی برای بالا برند تماس همزمانی نیاز به تهیه لایسنس و پرداخت هزینه دارید مثلا برای ۴ تماس همزمان نیاز به پرداخت ۱۸۸$ و برای ۸ تماس همزمان ۳۶۹ $ دارید و ایم مبلغ برای ۱۶ تماس همزمان به ۸۴۴ $ میرسد.

مزایای سیستم تلفنی ۳CX نسبت به دیگر سیستم تلفنی های متن باز مانند الستیکس ، FreePBX و ایزابل

برخی از مزیت هایی که میتوان به عنوان نقاط قوت و یا برتری نسبی در مقایسه با سیستم های تلفنی Issabel و FreePBX بیان کرد عبارتند از :

  • پشتیبانی قوی ، شرکت ۳CX بابت هزینه های نگه داری و شارژ سالیانه که میگیرد موظف به رفع باگ ها و اشکالات سیستم خود ، که از طرف مشتری مطرح میشود ، دارد . این در حالی است که نمیتوان از توسعه دهندگان سافت سوئیچ های رایگان مثل الستیکس ، ایزابل (Issabel) و یا فری پی بی ایکس (FreePBX) این انتظار را داشت که به سرعت به نیاز و درخواست موردی و خاص شما پاسخگو باشند ، البته این به شرطی است که شما دست رسی به نمایندگی رسمی این شرکت داشته باشید.
  • هر سیستم تلفنی ۳CX دارای یک دامنه ی اختصاصی ست که این امکان را به شما میدهد تا بدون داشتن آی پی استاتیک اینترنتی ، به راحتی ارتباط اینترنتی خود را از هر نقطه در دنیا ایجاد کنید.این برای مرکز تلفن های ابری بسیار حائز اهمیت است
  • امنیت بسیار بالا و قابل تنظیم و هشدارهای امنیتی به ادمین
  • وب کنفرانس تصویری و ویدیو کنفرانس
  • امکان نصب در محیط ویندوز
  • زنگ خوردن همزمان داخلی و تلفن همراه کاربر
  • امکانات افزوده­ی ۳CX MyPhone تحت وب از قبیل ، Click to Call ، کلیدهای میانبر BLF ، لیست تماس­ها و …
  • افزونه های مخصوص سایت وردپرس مانند چت با مشتریان، تماس با ما و اشتراک گذاری وبـینارها در نسخه ۱۶
  • گزارشات پیشرفته تر
  • تانل اختصاصی ۳CX با رمزگذاری پیشرفته جهت عبور از NAT و بی نیازی از ارتباط VPN

مطالب پیشنهادی

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...