0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آشنایی با امکانات و مشخصات مرکز تلفن های تحت شبکه جدید گرنداستریم سری UCM6300

مشخصات مرکز تلفن های تحت شبکه گرنداستریم سری ucm6300

در ادامه­ تولید مرکز تلفن­های قدرتمند و پایدار UCM62XX ، شرکت محبوب و پرطرفدار گرنداستریم ( Grandstream ) تصمیم به عرضه­ سری جدید از مرکز تلفن­های خود تحت عنوان UCM63XX کرده است. شرکت آمریکایی گرنداستریم با افزودن امکانات جدید و همچنین بهینه ­سازی امکانات سری­ های قدیمی­ تر، یکی از با کیفیت­ ترین مراکز تلفن را جهت استفاده در شرکت­های متوسط و بزرگ در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

کاربران با توجه به اندازه و نیازهای شرکت خود و با در نظر گرفتن تعداد پورت­های FXS , FXO , E1 مورد نیاز خود می­توانند از بین مدل­های متنوع این سری مرکز تلفن، انتخاب مناسب خود را به درستی انجام دهند تا از صرف هزینه ­های اضافه برای استفاده از انواع گیتوی­های FXS و FXO و یا حتی E1 جلوگیری نمایند.

در مطالب گذشته امکانات و قابلیت­های سری UCM62XX را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم، در این مطلب نیز از ویژگی­های سری UCM63XX برای شما خواهیم گفت تا بیشتر با این سری مرکز تلفن محبوب و امکانات فوق العاده آن آشنا شوید. این سری شامل ۴ مدل UCM6301, UCM6302, UCM6304 و UCM6308 میباشند که در پایین به مقایسه این مدل ها نیز خواهیم پرداخت.

قابلیت­های مرکز تلفن گرنداستریم سری UCM63XX :

این دستگاه به شما این امکان را می­دهد تا تمامی نیازهای تلفنی خود را از طریق یک دستگاه برطرف نمایید. تمامی نیازهای عمومی از قبیل انتقال تماس، کنفرانس صوتی، تماس و کنفرانس تصویری، تماس اینترنتی و … در این دستگاه قابل اجرا هستند.

در زیر به برخی ویژگی­های منحصر به فرد سری UCM63XX اشاره نموده­ایم:

  • افزایش تعداد داخلی ها تا حداکثر ۵۰۰۰ کاربر
  • امنیت حداکثری در ارتباطات اینترنتی و داخلی ­های ریموت ( نرم ­افزار GDMS )
  • به دلیل هسته­ اصلی ( Asterisk 16 ) این مرکز تلفن امکان همکاری و یکپارچه سازی با نرم ­افزار های جانبی را دارد (قابلیت API به این مرکز تلفن امکان ارتباط با سرور شما را دارد که در زیر به شرح آن خواهیم پرداخت)
  • امکان استفاده از کنفرانس ویدیوئی بدون هیچ هزینه­ اضافه با ظرفیت و امکانات بسیار بیشتر از قبل
  • قابلیت پشتیبانی از ۲ ، ۳ ، ۴ و ۸ اتاق کنفرانس ، ۱۰ ، ۲۰ ، ۴۰ و ۷۰ شرکت کننده در کنفرانس ویدیوئی، ۷۵ ، ۱۵۰ ، ۲۵۰ و ۳۰۰ شرکت کننده در کنفرانس صوتی
  • تجهیز به کدک­های تصویری قدرتمندی چون H. 265, H.264, H.263, H.263+, VP8
  • امکان استفاده از نرم­ افزار رایگان و ویژه­ Wave بر روی انواع تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی (جدید)
  • تمامی پورت­های FXO در این مرکز تلفن قابلیت Lifeline دارند که در صورت قطعی برق، تماس­ها را به پورت­های FXS موجود در دستگاه هدایت می­کنند.

قابلیت ارتباط با نرم­افزار­های جانبی (API) :

مرکز تلفن گرنداستریم سری UCM63xx از یک رابط جدید  API( Application Programing Interface ) پشتیبانی می­کند که امکان ویرایش تنظیمات مرکز تلفن و اجرای انواع تماس­ها را برای سروری که از این طریق به مرکز تلفن متصل است فراهم می ­آورد. در واقع مرکز تلفن گرنداستریم به طور مرتب گزارشات و وضعیت تماس­ها و برخی دسترسی­ها را در اختیار آدرس سروری که ما به عنوان نرم ­افزار جانبی برای مرکز تلفن تعریف کرده ­ایم می­دهد.

بدین ترتیب ما می­توانیم با استفاده از این اطلاعات نرم ­افزارهای سفارشی خود را با مرکز تلفن مرتبط نموده و از این ارتباط بهره ­مند شویم. برای مثال اگر شرکتی بخواهد گزارشات کامل و متنوعی از تماس­های خروجی و ورودی کاربران خود به صورت نمودارهای مختلف و مقایسه گزارش تماس­های کاربران مختلف خود را داشته باشد (گزارشاتی که به صورت پیش فرض در مرکز تلفن در نظر گرفته نشده است اما با در اختیار داشتن اطلاعات تماس می­توان آنها را به دست آورد.) می­تواند با دریافت اطلاعات تماس از مرکز تلفن و تحلیل آنها در نرم افزار جانبی خود، این گزارشات را به سادگی ایجاد نماید.

همانطور که متوجه شدیم، بسیاری از نیازهای خاصی که برخی شرکت­ها دارند و به طور عمومی نمی­توان از مرکز تلفن­ها انتظار داشت را می­توان با استفاده از این واسط (API) برآورده نمود. همچون دسته ­بندی تماس­های ضبط شده، گزارش­گیری و تحلیل صف­ های تماس بر اساس مدت انتظار، مدت مکالمات، میزان پاسخگویی هر داخلی، تحلیل تماس­ها و گزارشات روزانه، ماهیانه و سالیانه و …

UCM RemoteConnect (ارتباط راه دور UCM):

ارتباط راه دور UCM به عنوان بخشی از خانواده­ مرکز تلفن­های سری ۶۳XX ، یک سرویس ابری بسیار کارآمد در این خانواده است که به سازمان­ها و شرکت­ها اجازه ایجاد یک ارتباط امن و گسترده با مدیریت آسان جهت دستگاه­ها و کارمندان دورکار می­دهد. در این راه حل، مدیر شبکه به سادگی میتواند تمامی ویرایش­ها، مدیریت­ها و هر نوع گزارش­گیری را از طریق UCM RemoteConnect ( ارتباط راه دور UCM ) به صورت ریموت انجام دهد. همچنین شبکه­ هایی که برای ایجاد امنیت بیشتر از دیوار NAT استفاده می­نمایند به سادگی میتوانند با حفظ امنیت و بدون نگرانی از شکستن دیوار NAT ارتباطات ریموت و تماس­های کارمندان دورکار خود را ایجاد نمایند.

برای شروع ابتدا باید نرم ­افزار GDMS را نصب نموده و به سادگی با اتصال این نرم­ افزار به مرکز تلفن خود، دیگر قادر به استفاده از تمامی امکانات این نرم ­افزار خواهید بود. نرم­ افزار GDMS بعد از ارتباط با مرکز تلفن UCM63XX امکانات زیر را در اختیار شما قرار می­دهد :

  • مدیریت مرکز تلفن تحت شبکه UCM63XX
  • حفظ امنیت مرکز تلفن از طریق ایجاد دیوار NAT
  • سازگاری کامل با نرم­ افزارهای Grandstream Wave و Wave Web App

پس از اضافه کردن مرکز تلفن به نرم ­افزار GDMS ، به پنل زیر دسترسی خواهید داشت که از طریق آن به امکانات کامل مرکز تلفن و تمامی تنظیمات آن دسترسی خواهید داشت. بدین صورت مدیر شبکه به سادگی دسترسی به مرکز تلفن خود را در هر مکانی خواهد داشت و گزارش تماس­ها، وضعیت دستگاه، تماس­های فعال و … را می­تواند از طریق نرم ­افزار GDMS کنترل نماید.

گزارش گیری مرکز تلفن ucm6301 ucm6302 ucm6304 ucm6308

انتخاب دستگاه متناسب با نیازهای شما :

برای جلوگیری از صرف هزینه ­های اضافه و همچنین جهت برخورداری از حداکثر امکانات این مرکز تلفن، ابتدا شما باید نیازهای شرکت خود را شناسایی نمایید.، نیازهایی از قبیل تعداد داخلی­های مورد نیاز، تعداد تماس همزمان، تعداد پورت­های FXS و FXO و …

با دانستن نیازهای خود و کمک گرفتن از تصاویر زیر، به راحتی میتوانید با پرداخت حداقل هزینه، دستگاه متناسب با نیازهای خود را انتخاب نمایید. یکی از مدل های UCM6301 UCM6302 UCM6304 UCM6308 انتخاب کنید.

مقایسه امکانات و مشحصات ucm6301-6302-6304-6308 grandsream
مقایسه ucm6301-6302-6304-6308 grandsream

مقایسه مدل های قدیمی و جدید مرکز تلفن های گرنداستریم

مقایسه امکانات مرکز تلفن های تحت شبگه گرند

گزارش­گیری از تماس­ها :

برای بسیاری از شرکت­ها، گزارش­گیری از تماس­های کاربران بسیار حائز اهمیت است. گزارش­های دوره ­ای و تحلیل جزئیات تماس­ها شما را در مدیریت بهتر کسب و کار خود و همچنین بهره­مندی حداکثری از منابع انسانی کمک خواهد کرد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می­نمایید، مرکز تلفن Grandstream سری UCM63XX تمامی تماس­های کاربران را جزئیات مهم در اختیار شما قرار می­دهد. این گزارشات شامل گزارشات آنلاین و گزارشات تفکیکی میباشد.

گزارش گیری تماس ها در ucm6300 گرنداستریم (2)

همچنین جهت تحلیل بهتر میزان تماس­ها در روزهای مختلف میتوانید از منوی Statistics تعداد تماس­های کاربران را به تفکیک نوع ارتباط ( مانند تصویر زیر ) به صورت نموداری مشاهده نمایید.

گزارش تماس ها در مرکز تلفن های تحت شبکه گرنداستریم

خلاصه

در پایان تمامی قابلیت­های این سری از مرکز تلفن­های شرکت گرنداستریم را در یک جدول به صورت خلاصه جهت آشنایی بیشتر و امکان مقایسه بین مدل­های این مرکز تلفن تقدیم شما نموده­ایم به امید اینکه شما را در انتخاب مرکز تلفن دلخواهتان یاری نموده باشیم.

دمو و دست رسی به وب کنسول مرکز تلفن های سری UCM6300

Written By Saeed Tahamtan

مطالب پیشنهادی

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...